ISBN 90-430-1170- 3
Prijs: € 24.95
Uitvoering: pb
Aantal pagina's 240
verschenen op 05-05-2006
|
Innovatief ondernemen
|
|
Ronald Mulder en Ritzo ten Cate
|
Zelf ondernemen is hot. Het wordt gestimuleerd door maatschappelijke trends als individualisering, internet en marktwerking in voorheen gesloten sectoren. Maar wat is ondernemen en hoe pak je het aan? Volgens Ten Cate en Mulder is ondernemen: naar buiten kijken, kansen zien, risicio's overzien, en gaan! Met als leidraad het maken van een businessplan leggen ze uit hoe je in een nieuw bedrijf, in een bestaand bedrijf (als 'intrapreneur') en zelfs binnen een non-profitorganisatie een succesvol ondernemer kunt worden en blijven.
Doelgroep
Studenten in het hoger en middelbaar onderwijs van alle studierichtingen. Daarnaast is het boek ook zeer geschikt voor (startende) ondernemers.
Supplementen
Op pearsoneducation.nl/mulder vind je vanaf half juni 2006 aanvullende voorbeelden zoals een businessplan en een financieel werkblad. Voor docenten zijn er PowerPoints en een docentenhandleiding beschikbaar.
Bij het boek hoort ook nog de website www.innovatiefondernemen.com.
Inhoudsopgave
Deel I Ondernemen
1 Leren ondernemen
2 De theorie van het ondernemerschap
Deel II Het ondernemingsplan
3 Plannen maken
4 Naar buiten kijken en kansen zien
5 Het strategisch spel
6 Verdienen met de klant
7 Verkopen is laten kopen
8 De onderneming vormgeven
9 De ondernemer zelf
10 Gevoel voor geld
11 De Zwarte Hoed
12 Klaar voor de start
Deel III Aan de slag
13 De eerste mijlen
Nawoord: Blijven ondernemen
De auteurs
Ronald Mulder en Ritzo ten Cate hebben samen het bedrijf De Ondernemers BV. Ze werken vooral voor grote bedrijven, die ondernemender willen worden, en overheden, die 'leren ondernemer' belangrijk vinden. Ook geven zij regelmatig cursussen in het hoger onderwijs.
|
|