Marketingcommunicatie in de sport

Wim Lagae


Powerpoint Presentatie

De powerpoint presentatie die bij Marketingcommunicatie in de sport hoort.

Inleiding
Hoofdstuk 1
Hoofdstuk 2
Hoofdstuk 3
Hoofdstuk 4
Hoofdstuk 5



Artikelen
Hoofdstuk 1
Henin en Clijsters
BMW Williams

Hoofdstuk 2
Sluiksponsoring
Belgische banken (5 Mb)
Strategieën in de wintersport
Hoofdstuk 3
Sportevents and hospitality

Hoofdstuk 4
Marketingwaarde topsporters
David Beckham
William Lawson’s

Hoofdstuk 5
Oranjemarketing
Ajax
David Beckham - Real Madrid

Cases
Case bij hoofdstuk 1
Case bij hoofdstuk 2
Case bij hoofdstuk 3
Case bij hoofdstuk 4
Case bij hoofdstuk 5

Docentenhandleiding
De docentenhandleiding kan per aangevraagd worden.

Recensies

Argus
InterviewTrends
Marketing Jaarboek
Smash
Sportzaken
Trends
Vlekho Business News


Over de auteur

Wim Lagae (°1964) is licentiaat in de Toegepaste Economische Wetenschappen (UFSIA Antwerpen), Master of Arts in Economics (Doctum Colloquium Program, K.U. Leuven) en doctor in de Economische Wetenschappen (KU Leuven). Tijdens het academisch jaar 2002-2003 is hij deeltijd-hoofddocent economie en marketingcommunicatie aan de Lessius Hogeschool in Antwerpen. Dr. Wim Lagae is deeltijd-gastdocent sportmanagement aan het departement sport- en bewegingswetenschappen van de faculteit lichamelijke opvoeding en kinesitherapie van de K.U. Leuven. Aan de Vlekho Business School in Brussel verzorgt hij lezingen sportmarketing.

In zijn onderzoek neemt de integratie van sportsponsoring in marketingcommunicatie een centrale plaats in. Rond dit thema publiceerde hij onder andere in Intern/Extern, Het integreren van communicatie in organisaties, bedrijven en instellingen, Marketingjaarboek, Adfo Sponsoring Cases, Mediagids en de Praktijkgids Sportmanagement. Hij is co-auteur van het Jaarboek Sportsponsoring 2001. Hij verzorgde gastlezingen aan binnen- en buitenlandse universiteiten en hogescholen en voor uiteenlopende doelgroepen (sportfederaties, sportgroepen, communicatiebureaus, sportsponsors, enzovoort). Hierdoor heeft hij ook veel voeling met de praktijk van sportmarketingcommunicatie.


Zijn belangstelling voor sport, en voor technische duursporten in het bijzonder, ligt tussen passie en obsessie. Wim Lagae is een gedreven cyclosportief tijdrijder en wegrenner.