Over de auteur
Wim Lagae (°1964) is licentiaat in de Toegepaste Economische Wetenschappen (UFSIA Antwerpen), Master of Arts in Economics (Doctum Colloquium Program, K.U. Leuven) en doctor in de Economische Wetenschappen (KU Leuven). Tijdens het academisch jaar 2002-2003 is hij deeltijd-hoofddocent economie en marketingcommunicatie aan de Lessius Hogeschool in Antwerpen. Dr. Wim Lagae is deeltijd-gastdocent sportmanagement aan het departement sport- en bewegingswetenschappen van de faculteit lichamelijke opvoeding en kinesitherapie van de K.U. Leuven. Aan de Vlekho Business School in Brussel verzorgt hij lezingen sportmarketing.
|
|
|
In zijn onderzoek neemt de integratie van sportsponsoring in marketingcommunicatie een centrale plaats in. Rond dit thema publiceerde hij onder andere in Intern/Extern, Het integreren van communicatie in organisaties, bedrijven en instellingen, Marketingjaarboek, Adfo Sponsoring Cases, Mediagids en de Praktijkgids Sportmanagement. Hij is co-auteur van het Jaarboek Sportsponsoring 2001. Hij verzorgde gastlezingen aan binnen- en buitenlandse universiteiten en hogescholen en voor uiteenlopende doelgroepen (sportfederaties, sportgroepen, communicatiebureaus, sportsponsors, enzovoort). Hierdoor heeft hij ook veel voeling met de praktijk van sportmarketingcommunicatie.
|