ISBN 90-430-0911- 3
Prijs: € 30.95
Uitvoering: hc
Aantal pagina's 232
verschenen op 30-08-2004
|
Reputatiemanagement
|
Hoe succesvolle ondernemingen bouwen aan sterke reputaties
|
Charles Fombrun en Cees van Riel
|
Bedrijven met sterke reputaties zijn beter in staat klanten, investeerders en bekwaam personeel aan te trekken. Ze overleven crises die voor andere bedrijven het einde zouden betekenen. Reputatiemanagement laat zien hoe u de reputatie van uw bedrijf kunt meten, de waarde van de reputatie voor het bedrijf kunt vaststellen en hoe u deze op korte en lange termijn systematisch kunt verbeteren.
Eerst leert u hoe u uw reputatie kunt vergelijken met die van uw belangrijkste rivalen. Vervolgens ontdekt u dat de bedrijven die als winnaars uit internationale peilingen van reputaties naar voren komen, ook in andere opzichten goed presteren. Ze doen dat door een reeks kernprincipes te formuleren met behulp waarvan ze zich zichtbaar maken en onderscheiden op een consistente, transparante en authentieke manier.
Tenslotte leert u hoe u initiatieven kunt nemen die een authentieke dialoog met alle stakeholders mogelijk maken en zo het 'reputatiekapitaal' opbouwen dat u nodig hebt om te slagen - en om te floreren.
|
|