ISBN 90-430-0972- 5
Prijs: € 19.95
Uitvoering: pb
Aantal pagina's 120
verschenen op 17-01-2005
|
Basisvaardigheden - Resultaten boeken
|
|
Arthur Bell en Dayle Smith
|
Voor cursussen aan studenten en nieuwelingen op de arbeidsmarkt, waarin ze leren hoe ze zichzelf kunnen motiveren om resultaten te boeken in hun carričre. Het boekje is geschreven in een pakkende stijl. Stap voor stap worden de klassieke en nieuwste theorieën over menselijke motivatie behandeld, telkens gevolgd door opdrachten. Zo leren studenten hoe ze moeten omgaan met factoren die hen motiveren en hoe ze daarmee tot een hoger prestatieniveau kunnen komen. Beoordelingen en beschrijvende tekst worden aangevuld met oefeningen waarin studenten hun eigen gedachten, reacties en ervaringen kunnen uiten. Het resultaat is een intellectueel dagboek vol inzichten over de aard van ieders persoonlijke motivatieprofiel.
KENMERKEN:
- ‘Nu jij’-oefeningen’ Studenten kunnen hier hun mening, commentaar, vragen, bezwaren, feedback en ervaringen kwijt, in een dagboekachtige opmaak in het boek zelf.
- Een mogelijkheid om eigen doelen en motiverende factoren in kaart te brengen – in het laatste hoofdstuk Hiermee kunnen studenten alle concepten samenvatten en op hun eigen situatie toepassen.
- Doelen en samenvattingen in elk hoofdstuk Houdt de bedoeling van het boek voortdurend duidelijk en legt uit welk gedragsdoel centraal staat in elk hoofdstuk.
- Gedetailleerde behandeling van 15 klassieke demotiverende factoren, met tips om die te overwinnen Leert studenten hoe ze bekende valstrikken kunnen omzeilen en resultaten boeken
- Persoonlijke verwachting en rechtvaardigheid staan centraal bij het motiveren van jezelf Helpt studenten om de ‘echte wereld’ voor ogen te houden bij het motiveren van zichzelf.
- Meer dan 80 ‘stellingen’, die de hoofdpunten in het boek benadrukken
INHOUDSOPGAVE:
1. Motivatie: wat is dat – en wat niet
2. Omgaan met klassieke demotiverende factoren
3. Wat zijn je primaire beweegredenen
4. Motivatie vanuit onszelf
5. Motivatie van buitenaf
6. Motivatie door beloning
7. Motivatie door verwachtingen
8. Motivatie door rechtvaardigheid
9. Demotiverende factoren overwinnen en je motivatiedoelstellingen plannen.
|
|