ISBN 90-430-1000- 6
            Prijs: € 22.95
            Uitvoering: pb
            Aantal pagina's 288
            verschenen op 02-12-2004



Emotiemanagement, tweede editie  

            Een survivalkit in de belevingsmaatschappij
Susanne Piët
Emoties zijn zowel felbegeerde grondstof als erkend gereedschap geworden in de nieuwe tak van sport in de economie: de beleveniseconomie. De mens wil iets beleven: als consument, als speler op de arbeidsmarkt, als lid van de samenleving. Wie emoties kan bespelen, hanteren of manipuleren krijgt marktaandeel, invloed, macht en succes. Ook die vaststelling heeft inmiddels postgevat: emotionele intelligentie overtreft soms het oude IQ in waardebeleving. EQ kun je niet trainen, dus hoe kun je je EQ vergroten?

Susanne Piët bedacht hiervoor het begrip emotiemanagement, het vermogen om met inzicht emoties van jezelf en anderen te hanteren. In dit boek laat zij zien hoe dit vermogen werkt en op welke speelterreinen het relevant is: het zakelijk verkeer, de politiek, management, loopbaanontwikkeling, marketing, communicatie en - last but not least - uw privéleven.

Deze geheel vernieuwde editie is verrijkt met actuele voorbeelden en - op verzoek van veel lezers - geïllustreerd met concrete schema’s en modellen, aangevuld met instrumenten en tips. Van de relevantie van emotiemanagement voor overleving op de emotiemarkt zal na lezing iedereen zijn doordrongen.