ISBN 90-430-1114- 2
Prijs: € 19.95
Uitvoering: pb
Aantal pagina's 208
verschenen op 23-09-2005
|
Donald Trump
|
Van ondernemer tot merknaam
|
Robert Slater
|
Donald Trump zoals hij werkelijk is: het meest onthullende boek ooit over Trump geschreven!
Mede dankzij de tv-hit Trumps Troonopvolger werd zakenman Donald Trump een internationale bekendheid en een Amerikaans cultuuricoon. Hij is de enige miljardair uit het zakenleven wiens naam als merknaam wereldwijde bekendheid geniet. Er is en wordt dan ook veel over Trump geschreven. Maar niemand heeft zijn handel en wandel zo boeiend en diepgaand weten te beschrijven als Robert Slater.
Hoewel hij aanvankelijk dreigde met een rechtszaak tegen de auteur, besloot Donald Trump uiteindelijk mee te werken aan dit boek. Hij gaf de auteur uitgebreid de gelegenheid om zijn privé- en zakenleven onder de loep te nemen. Slater sprak uitvoerig met familie, vrienden en zakenrelaties van Trump én met Trump zelf, en begeleidde hem op diverse zakenreizen. Uit al dit materiaal verschijnt het beeld van de mens, zakenman, strateeg, overlever en superster Donald Trump: hoe hij zich ontwikkelde van een lokale vastgoedontwikkelaar tot een wereldwijd bekende topondernemer. U krijgt een ruime blik in de keuken van het Trump-imperium en leert tevens waardevolle zakenlessen. Uniek is Trumps omgang met de media, die hem een supersterstatus opleverde en hem in staat stelde sterker dan ooit uit financieel zeer diepe dalen te komen. Al met al is dit boek het meest intieme en onthullende portret van Trump ooit geschreven. Eindelijk hebben we nu zicht op de echte Trump: zonder voorbehoud en zonder weerga.
Robert Slater is journalist en schrijft al meer dan 25 jaar voor verschillende media, waaronder Time Magazine enNewsweek. Eerder publiceerde hij bestsellers over topondernemers als Jack Welch en George Soros.
Inhoudsopgave
Voorwoord: de brief en het telefoontje
Deel I Een imago bouwen
Hoofdstuk 1 Heb je mijn kijkcijfers gezien?
Hoofdstuk 2 Achter open deuren
Deel II Een eiland kopen
Hoofdstuk 3 Fifth Avenue overwinnen
Hoofdstuk 4 Een skyline veranderen
Deel III De waarde van bekendheid
Hoofdstuk 5 De promenade op
Hoofdstuk 6 Neergang en comeback
Deel IV Een naam hoog houden
Hoofdstuk 7 Mediabespeler
Hoofdstuk 8 Een merknaam maken
Deel V Plotseling een begrip
Hoofdstuk 9 De perfecte combinatie
Hoofdstuk 10 Meer vraag, meer schuld
Hoofdstuk 11 Te bekend bestaat niet
Dankwoord
Citaten
Index
|
|