ISBN 90-430-1279- 3
Prijs: € 24.95
Uitvoering: pb
Aantal pagina's 216
verschenen op 24-07-2006
|
Performance
|
De geheimen van succesvol gedrag
|
Robin Stuart-Kotze
|
Vraagt u zich ook af hoe u de performance van uzelf, uw medewerkers en uw organisatie kunt verbeteren? Dit boek biedt het antwoord op die vraag. Centraal daarbij staat het gedrag van medewerkers en managers: performance wordt niet bepaald door persoonlijkheid maar door gedrag. Aan de hand van interviews met meer dan vijfduizend managers van over de hele wereld heeft Robin Stuart-Kotze een aantal eenvoudige principes opgesteld, die gezamenlijk het geheim achter duurzame performanceverbetering vormen. In dit boek worden ze overzichtelijk gepresenteerd en gelardeerd met voorbeelden uit de praktijk.
Lees dit boek als u wilt weten:
- wat performance-belemmerend gedrag is;
- hoe u uw medewerkers fluitend naar hun werk kunt laten gaan;
- hoe u continue performanceverbetering tot stand brengt op verschillende niveaus;
- welke impact management- en leiderschapstijlen op performance hebben.
Performance is de eerste stap naar een optimaal presterende organisatie met enthousiaste medewerkers.
Over de auteur
Robin Stuart-Kotze is de auteur van verschillende bestsellers over management en gedrag in organisaties. Hij werkte jarenlang als bedrijfsstrateeg, adviseerde regeringen en multinationals en doceert aan verschillende universiteiten in Engeland en de Verenigde Staten.
Inhoudsopgave
Voorwoord
Deel 1 De wetenschap van succesvol gedrag
1 Performance draait om gedrag
2 Gedragsverandering
3 Wees een leider, geen beroemdheid
4 Wat is door performance gedreven leiderschap?
5 Wat is performance-belemmerend gedrag?
6 Hoe ziet performance-belemmerend gedrag eruit?
7 Wat laat mensen fluitend naar hun werk gaan?
8 Hoe creëert u winnende teams?
9 Welke invloed heeft de organisatiestructuur op de performance?
10 Waarden tot leven wekken
11 Het proces van continue performanceverbetering voor het individu
12 Continue performanceverbetering op grotere schaal
Deel 2 Performanceverbetering in de praktijk
13 Het gaat niet om wát je doet, maar om de manier waarop
14 Verkoopgedrag en de verwachtingen van de klant
15 Van het werven met profi elen tot het managen van talent
16 Het verband tussen gedrag en managementprestaties
Geraadpleegde literatuur
|
|