|
Handboek Soldaat voor fusies en overnames (oktober 2006) Inmiddels zitten we in de 6e fusiegolf sinds het begin van de 20e eeuw. Onderzoek heeft uitgewezen dat 70% van alle fusies en overnames geen aandeelhouderswaarde heeft opgeleverd. Hoe kom je tot een resultaat dat voor alle partijen wél interessant is? Het fusiehandboek van Maikel Batelaan en Fred van Essen geeft een gedegen stappenplan voor iedereen die met fusies en overnames te maken krijgt meer --> |
|
Dichter bij je doel komen (oktober 2006) In de afgelopen twee jaar wisselde zo’n 29 procent van de mensen in loondienst van functie. Twaalf procent bleef binnen dezelfde organisatie werken en maar liefst zeventien procent wisselde van werkgever. Voor deze groep, maar ook voor mensen die hun carrière beter willen plannen, is onlangs het boek Plan je carrière voor Dummies verschenen. meer --> |
|
De geheimen van succesvol gedrag (Juli 2006) Weet u hoe u en uw medewerkers op de werkvloer resultaten kunnen boeken? Is het u duidelijk wat er wel en niet toe doet? Weet u hoe u performances kunt bevorderen? U doet elke dag honderden dingen, maar de resultaten die u bereikt zijn het gevolg van maar een paar van die dingen. De overige zaken hebben eigenlijk weinig effect; ze vergen echter wel veel energie, emotie en tijd. Dus wat moet u nu doen om echt effect te sorteren? Het boek Performance van Robin Stuart-Kotze geeft de antwoorden op deze vragen.meer --> |
|
Een praktische reisgids voor productinnovatie (mei 2006) Het lijdt geen twijfel dat organisaties moeten innoveren om te overleven. Maar hoe ze dat het beste kunnen doen is nog altijd een lastige vraag. Het is vaak onduidelijk waar baanbrekende nieuwe ideeën vandaan moeten komen. En als er goede nieuwe producten worden bedacht, dan stranden ze op de weerbarstige realiteit of gooit het topmanagement roet in het eten. meer --> |
|
Alles over effectieve public relations (13 december 2005) Weet je dat veel nieuws dat we dagelijks in de krant of op televisie zien, oorspronkelijk als pr-uiting de wereld is ingegaan? Heel veel nieuws is namelijk voorlichtersnieuws. Feit is dat effectieve PR je in staat stelt om met je doelgroep te communiceren, zonder daarbij enorm hoge kosten te maken. Het boek PR voor Dummies behandelt alle facetten van public relations. Het beschrijft wat het is, hoe het werkt, hoe je de fundamenten aanlegt en de manier waarop je een eigen PR-afdeling opzet of kunt verbeteren. meer --> |
|
Begrijp eindelijk wat je financieel manager bedoelt! (23 december 2005) Door (inter)nationale concurrentie, deregulering, fusies en professionalisering is inzicht in prestaties, marges, en kosten onontbeerlijk. Bedrijven en overheden moeten door deze trends hun huishoudboekje op orde hebben. Niet alleen financieel managers spelen daar een belangrijke rol bij, ook de rest van het manage-mentteam zal zich bezig moeten houden met de financiën. Daarvoor zullen managers, CEO’s en directeuren kennis moeten hebben van financieel management om de juiste cijfers boven tafel te krijgen. Het nieuwe boek van Koen Perik Haal het beste uit je financieel manager helpt hen hierbij. meer --> |
|
Het geheim van de trainer onthult de vijf hoofdingrediënten van succesvolle trainingen (29 november 2005) Met Het geheim van de trainer is een nieuw ‘kookboek’ voor trainers verschenen dat het trainersvak systematisch en zeer concreet benadert. Vanuit de vijf kritische succesfactoren van het trainen gunnen de auteurs Kaufman en Ploegmakers hun collega’s (in spé) een uitgebreide rond-leiding in de trainerskeuken. De lezer krijgt recepten voorgeschoteld die succes verzekeren. meer --> |
|
Het voorrecht trainer te zijn (2 november 2005) Steeds meer middelgrote en grote organisaties werken tegenwoordig met trainers. Het is daardoor niet verwonderlijk dat het aantal trainers nog steeds groeit; er zijn er in Nederland inmiddels al tienduizenden. Als trainer verbeter je bedrijfsresultaten, help je mee de productiviteit te verbeteren en verrijk je tevens het leven van vele mensen. Het is daarmee een voorrecht trainer te zijn. meer --> |
|
Van ondernemer tot merknaam (29 september 2005) Donald Trump is een fenomeen. Mede dankzij de tv-hit Trumps Troonopvolger werd gehaaid zakenman Trump een internationale bekendheid en een Amerikaans cultuuricoon. Hij is de enige miljardair uit het zakenleven wiens naam als merknaam wereldwijde bekendheid geniet. Journalist Robert Slater schreef een intiem en onthullend boek over de man die skylines verandert. meer --> |
|
Overtuigen (26 september 2005) Met je armen over elkaar zitten, namen van relaties niet kunnen onthouden en zinnen van je gesprekspartner zelf afmaken: voorbeelden van wat je zeker niet moet doen als je anderen wilt overtuigen. En dit terwijl we juist willen dat mensen het met ons eens zijn. We proberen ze te beïnvloeden bij het nemen van beslissingen en we doen pogingen hun gedrag of houding te veranderen. meer --> |
|
Merkwerken (23 juni 2005) Organisaties steken veel energie in het naar buiten brengen van hun merkwaarden. Vaak worden de mensen in de organisatie daarbij over het hoofd gezien. Dat is jammer, want merkwaarden kunnen een grote rol spelen in de interne cultuur. Daarnaast zijn medewerkers belangrijke ambassadeurs voor hun organisatie, en dat geldt niet alleen voor de officiële representanten. meer --> |
|
De weg naar marktleiderschap (3 juni 2005) Zelden heeft een Nederlandse ondernemer zo snel internationaal furore gemaakt. In 1995 was Baan Company in haar marktsegment de nummer drie op de wereldranglijst. Enkele jaren later echter stortte het bedrijf als een kaartenhuis in elkaar. In de meeste verhalen die sindsdien de ronde doen, ontbreekt het werkelijke inzicht in de factoren die bij Baan Company een rol speelden. Daarom vertelt Jan Baan in De weg naar marktleiderschap nu zijn eigen verhaal. meer --> |
|
De financiën van de startende ondernemer (9 maart 2005) Vaak wordt te veel nadruk gelegd op risicokapitaal en beursintroducties. Echter, minder dan een procent van de startende ondernemingen hoeft deze financieringsmethoden te overwegen. Financieel ondernemingsmanagement gaat niet alleen om het verkrijgen van financiering en het opmaken van de winst- en verliesrekening. Financieel management voor de ondernemer zou eigenlijk een integraal onderdeel moeten zijn van het basismanagement van elke startende onderneming. Financieel ondernemingsmanagement, een praktische benadering is geschreven vanuit een geïntegreerd, veelomvattend perspectief. meer --> |
|
NLP voor Dummies (7 maart 2005) Neurolinguïstisch programmeren (NLP) is een methode voor persoonlijke ontwikkeling. Door je te laten zien hoe je je denken kunt sturen en aanpassen, helpt NLP je om negatieve gedachten los te laten en sterke innerlijke overtuigingen te ontwikkelen ten aanzien van jezelf en de wereld. meer --> |
|
Outsourcing (2 maart 2005) In een periode van langzaam economisch herstel neemt de druk op managers toe om hun marges te beschermen. Dat leidt er toe dat veel grote bedrijven op dit moment bezig zijn hun niet-core activiteiten zoals accounting, personeel en organisatie en het beheer van informatietechnologie aan externe leveranciers over te dragen. Ook middelgrote bedrijven staan onder druk om hun kosten te verlagen, waardoor outsourcing van bedrijfsprocessen voor hen een oplossing kan zijn. Er zijn echter weinig leveranciers die zich specifiek richten op bedrijven met een paar honderd medewerkers. meer --> |
|
Strategie slaat terug! (8 februari 2005) Strategie is bedoeld om je te onderscheiden van de rest van de wereld. Maar waarom neemt iedereen het onderwerp zó serieus dat het vaak uitmondt in algemene, saaie,niet inspirerende en voorspelbare strategieën? Als er iets is wat strategie moet doen is het wel inspireren. De bedrijven die het meeste succes hebben, nemen het hele strategiegebeuren niet zo serieus. Zij hebben originele, creatieve en soms zelfs speelse ideeën. En betere resultaten. En daarnaast ook nog meer plezier. meer --> |
|
Informatiebeveiliging onder controle, tweede editie (11 januari 2005) Een wereld zonder informatietechnologie is niet meer voor te stellen. We gebruiken informatietechnologie om zaken te doen, om ondernemingen te besturen en om te communiceren met de wereld om ons heen. Informatie-systemen zorgen ervoor dat u razendsnel kunt reageren op veranderende omstandigheden en dat u snel weet wat de markt van uw onderneming verlangt. Zonder informatiesystemen zouden de meeste organisaties niet meer functioneren. Maar deze systemen zijn kwetsbaar en de risico’s zijn talrijk. meer --> |
Voor het aanvragen van een recensie-exemplaar kunt u bijgaand formulier invullen. |