Digitale klanten   
Een strategie voor de oude economie

Peter Vervest & Al Dunn

Wat is er zo bijzonder aan de hedendaagse digitale bedrijfstechnologieën? Waarom is 'digitalisering' zo belangrijk? Waarom is Internet zo enorm populair? Wat moet mijn organisatie doen? Wat moet ik doen?

Digitale klanten is een raamwerk voor het grijpen van de kansen die de nieuwe digitale bedrijfstechnologieën bieden. U leest in dit boek wat de technologie kan betekenen voor u als gebruiker, manager, strateeg, marketingdeskundige of sales director.

In dit boek worden zes voorbeelden gepresenteerd, van het leger, een luchtvaartmaatschappij, de bankwereld, politiekorpsen, een telecommunicatie- en een postbedrijf. Deze praktijkvoorbeelden laten zien wat de kracht en de risico's zijn van de digitale bedrijfstechnologieën.

De winnaars gebruiken de technologie om de medewerkers op de voorste linie om te vormen tot punten voor het nemen van beslissingen, om informatie over de klanten beschikbaar te stellen en om ervoor te zorgen dat aan de behoeften van de klant wordt voldaan. Dit zijn totale-actie-organisaties waarvan elke activiteit rechtstreeks is gekoppeld aan de klant.

De verliezers slagen er niet in om de 'logica' van hun bedrijf te veranderen en kampen met 'bedrijfsautisme'. Dit zijn in zichzelf gekeerde bedrijven waarvan de acties weinig of geen betekenis hebben voor de buitenwereld. Deze bedrijven stellen weliswaar technologische hulpmiddelen beschikbaar, maar dat leidt tot niets anders dan een uitvergroting van de tekortkomingen van de organisatie.

De auteurs, die beiden veel ervaring hebben op het gebied van telecommunicatie en management, leiden u door de nieuwe managementconcepten, zodat ook uw organisatie kan winnen in de digitale wereld van de nabije toekomst.

Vraag de voorpublicatie aan (zie 'catalogi')




ISBN 90-430-0281-X
Prijs:
36.95
Uitvoering: paperback
Aantal pagina's 184