Competing for Partners | ||||
Han van der Zee |
||||
Competing for Partners formuleert lessen voor managers van partnerships, gebaseerd op een aantal gedetailleerde case-studies. Daarbij wordt aandacht geschonken aan de strategie achter partnering, de wijze waarop partnerselectie in de praktijk dient plaats te vinden, het dagelijks management van partnerships en de mogelijkheden voor het verbeteren van partnerships. Het boek combineert praktische met theoretische inzichten, op basis van een praktijkonderzoek dat is uitgevoerd door een gezamenlijk team van organisatie-adviseurs, managers en wetenschappers. Een belangrijke bevinding van het onderzoek is dat de verschillende typen van partnerships (strategic sourcing, allianties, netwerken) een geheel andere wijze van management vragen. De precieze invulling van dit management in termen van technieken, succes- en faalfactoren en processen zijn in dit boek beschreven. De uitgebreide casebeschrijvingen van toonaangevende organisaties geven een goed inzicht in de mogelijkheden van partnerships. |
||||
ISBN 90-430-0290-9 Prijs: 36.95 Uitvoering: gebonden Aantal pagina's 211 |