De waarde van informatie   
Een holistische benadering voor organisaties en samenleving

Tom Brown a.o.

"John Seely Brown en Paul Duguid maken in hun leerzame boek 'De waarde van informatie' de inventaris op van het mateloze optimisme van de computerfundamentalisten. Deze zijn van mening dat het gebruik van de personal computer in combinatie met Internet zal leiden tot een sterke individualisering en de-institutionalisering.
De auteurs maken duidelijk dat we direct al kunnen constateren dat deze ambitieuze voorspellingen niet uit zullen komen, omdat werken, leren en winkelen niet alleen individuele, maar ook in hoge mate sociale activiteiten zijn. De modale mens heeft namelijk helemaal geen zin om zijn leven eenzaam achter het computerscherm door te brengen".

Maarten van Rossem, historicus

"Een prachtig en verfrissend tegenargument tegen de vele goeroes van de informatierevolutie, met hun onbegrensde vertrouwen dat Internet de wereld zal hervormen".

Francis Fukuyama, Hirst Professor of Public Policy, George Mason University, en auteur van Trust en The Great Disruption

John Seely Brown (rechts) is Chief Scientist bij Xerox Corporation en directeur van het Xerox Palo Alto Research Center (PARC).
Paul Duguid (links) is onderzoeksspecialist aan het instituut voor Social and Cultural Studies in Education aan de University of California in Berkeley.




ISBN 90-430-0366-2
Prijs:
27.95
Uitvoering: paperback
Aantal pagina's 208