|
Een veelomvattend boek over de managementproblemen die bedrijven tegenkomen bij de implementatie van informatie- en communicatietechnologie. Dit boek is bestemd voor studenten of mensen die in hun dagelijkse praktijk werken met e-business, e-commerce of e-marketing op elk niveau. De tweede editie van dit succesvolle boek put wederom uit verschillende disciplines om e-business en e-commerce in kaart te brengen, waaronder informatiesystemen, strategie, marketing, operations en human resources management.
Dit boek is met name geschikt voor onderwijs in Nederland omdat de auteur vooral Europese voorbeelden gebruikt; bovendien zijn nog enkele specifiek Nederlandse cases aan het boek c.q. de bijbehorende website toegevoegd.
- Legt uit wat het verband is tussen e-commerce, e-business en e-marketing.
- Verkent de nieuwe businessmodellen van de 'dgitiale economie' via B2B- en B2C-casestudy's
- Behandelt de strategische benaderingen van veranderingsmanagement die worden gebruikt om e-business in de wereldmarkt te implementeren.
- Gaat na hoe elektronische communicatie toegepast (kan) worden bij het optimaliseren van onderdelen van de value en supply chain: procurement, logistiek, marketing en CRM.
-
Ontrafelt de praktische uitdagingen van de implementatie van e-business.
INHOUDSOPGAVE:
I INTRODUCTIE
1. Introductie van e-business en e-commerce
2. Grondslagen van e-commerce
3. De infrastructuur van e-business
4. De digitale omgeving
II STRATEGIE EN TOEPASSINGEN
5. E-business-strategie
6. Supply Chain Management
7. E-procurement
8. E-marketing
9. Customer Relationship Management
III IMPLEMENTATIE
10. Veranderingsmanagement
11. Analyse en ontwerp
12. Implementatie en onderhoud
Woordenlijst
Index
SUPPLEMENTEN:
Voor supplementen (PPT's, MCQ's, Weblinks etc) en meer informatie, ga naar www.pearsoned.nl/chaffey.
|