Thuis en op het werk
Computerboeken
Management
Algemeen
Voor Dummies
Luisterboeken
Free stuff
Downloads
  Studieboeken
Economie, management en recht
Marketing
Techniek
Informatica
Communicatie en taal
Wiskunde en statistiek
Natuurkunde
Verpleegkunde en gezondheid
Ethiek
Biologie
Sociale vakken, psychologie en sociologie
Studievaardigheden en loopbaanontwikkeling
Consultants
  Pearson Longman
ELT
  Nieuwsbrief
Schrijf u in
  Informatie
Zoektips
Algemene voorwaarden
FAQ's
Geef ons feedback
Home Product informatie




Principes van bedrijfseconomie   


Clarence van der Putte
Fred Rienstra


ISBN-13 9789043014410
verschenen op 04-09-2008
Uitvoering: P01
Aantal pagina's 224
Prijs: � 35.95
 
Principes van bedrijfseconomie behandelt bedrijfseconomie zowel in de breedte als in de diepte: van de oorsprong en de positie van bedrijfseconomie tot de bespreking van management accounting, cost accounting en financial accounting. Het boek sluit af met een uitgebreide uitwerking van een ondernemingsplan.

Aan de hand van praktijkvoorbeelden uit zowel het MKB als multinationals leren studenten van diverse (studie)richtingen wat bedrijfseconomie in de praktijk inhoudt. De gekozen benadering zorgt ervoor dat de lezer de behandelde stof op eenvoudige wijze kan toepassen in de dagelijkse praktijk. Daarnaast kan het boek worden gebruikt als naslagwerk.

Doelgroep
Principes van bedrijfseconomie is geschreven voor studenten in het hoger economisch onderwijs.

Verkorte inhoudsopgave
1. Algemene inleiding in economie en bedrijfseconomie
2. Bedrijfseconomie als vakgebied
3. De onderneming nader bekeken
4. Een financi�le weergave van de onderneming
5. De organisatie besturen: management accounting
6. Cost accounting
7. Investeringsselecties
8. Externe verslaggeving
9. Het ondernemingsplan

Voorbeeldhoofdstuk
Klik hier om hoofdstuk 4 (Een financi�le weergave van de onderneming) te bekijken.

Supplementen
Op de bijbehorende website
is aanvullend materiaal beschikbaar. Per hoofdstuk zijn oefenopgaven beschikbaar die de lezer helpen vast te stellen of de leerdoelen zijn bereikt. Door een combinatie van multiple-choicevragen, open vragen, cases en powerpointpresentaties kunnen studenten zichzelf toetsen en voorbereiden op tentamens.

Over de auteurs
Clarence van der Putte is actief als commercieel marktonderzoeker en geeft les aan de Hogeschool van Amsterdam bij de Hogeschool voor Economische Studies en het Amsterdam Fashion Institute. Fred Rienstra is marketeer bij ABN AMRO en is eveneens als docent verbonden aan de Hogeschool voor Economische Studies.