Thuis en op het werk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Studieboeken
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pearson Longman
|
|
 |
|
|
|
Nieuwsbrief
|
|
|
|
|
Informatie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Internationale marketing
Svend Hollensen
|
|
ISBN-13 |
9789043018364 |
verschenen op |
18-01-2010 |
Uitvoering: |
P01 |
Aantal pagina's |
448 |
Prijs: |
� 49.95 |
|
|
In Internationale marketing komen alle aspecten van exportmanagement aan bod. Het boek geeft een volledig en helder beeld van de beslissingen die bedrijven nemen om met succes internationale markten te betreden. Het boek is opgebouwd rondom vijf fasen:
- de beslissing tot internationaliseren
- welke markten te betreden
- de keuze voor strategie�n die daartoe gehanteerd worden
- het ontwerpen van het exportplan
- de toepassing van dit plan
Door dit traject van beslissingen te volgen biedt Internationale marketing een compleet overzicht van het vakgebied. Met zowel lokale als internationale voorbeelden, actuele cases, vragen en opdrachten is er bovendien een goede balans tussen theorie en praktijk.
Doelgroep
Internationale marketing is geschikt voor studenten in het hoger economisch onderwijs.
Verkorte inhoudsopgave
DEEL I De beslissing een bedrijf te internationaliseren
1 Internationale marketing in bedrijven
2 De invoering van internationalisering
3 Internationaliseringstheori�n
4 Ontwikkeling van het internationale concurrentievermogen
Casestudy deel I
DEEL II De beslissing tot welke markten toe te treden
5 De politiek en economische omgeving
6 De sociaal-culturele omgeving
7 Internationale marktselectie
Casestudy deel II
DEEL III Entreestrategie�n
8 Het kiezen van een entreestrategie
9 Exportmethoden, tussenvormen en hi�rarchische methoden
Casestudy deel III
DEEL IV Het internationale marketingprogramma ontwerpen
10 Beslissingen over product en prijsstelling
11 Beslissingen over distributie en communicatie
Casestudy deel IV
DEEL V Het mondiale marketingprogramma implementeren en co�rdineren
12 Interculturele verkooponderhandelingen
13 Het organiseren en controleren van het internationale marketingprogramma
Casestudy deel V
Afkortingen
Begrippenlijst
Referentielijst
Index
Supplementen
Op de website pearsoneducation.nl/hollensen zijn per hoofdstuk meerkeuzevragen te vinden waarmee de student zelf zijn kennis kan toetsen. Daarnaast worden er extra Engelstalige cases aangeboden van o.a. IKEA, Sony en Guiness.
Over de auteurs
Svend Hollensen is als docent Internationale Marketing verbonden aan de Universiteit van Zuid-Denemarken. Daarnaast is hij gastdocent aan de London Metropolitan University. De Nederlandstalige bewerking is verzorgd door Hans Engbers en Angelo Mulder. Hans Engbers is al docent Internationale Marketing verbonden aan Saxion Enschede. Angelo Mulder is werkzaam als innovatieadviseur bij Syntens, daarnaast doceert hij aan de Avans Hogeschool te Breda.
|
|