Thuis en op het werk
Computerboeken
Management
Algemeen
Voor Dummies
Luisterboeken
Free stuff
Downloads
  Studieboeken
Economie, management en recht
Marketing
Techniek
Informatica
Communicatie en taal
Wiskunde en statistiek
Natuurkunde
Verpleegkunde en gezondheid
Ethiek
Biologie
Sociale vakken, psychologie en sociologie
Studievaardigheden en loopbaanontwikkeling
Consultants
  Pearson Longman
ELT
  Nieuwsbrief
Schrijf u in
  Informatie
Zoektips
Algemene voorwaarden
FAQ's
Geef ons feedback
Home Product informatie




Internationale marketing   


Svend Hollensen

ISBN-13 9789043018364
verschenen op 18-01-2010
Uitvoering: P01
Aantal pagina's 448
Prijs: � 49.95
 
In Internationale marketing komen alle aspecten van exportmanagement aan bod. Het boek geeft een volledig en helder beeld van de beslissingen die bedrijven nemen om met succes internationale markten te betreden. Het boek is opgebouwd rondom vijf fasen:

- de beslissing tot internationaliseren
- welke markten te betreden
- de keuze voor strategie�n die daartoe gehanteerd worden
- het ontwerpen van het exportplan
- de toepassing van dit plan

Door dit traject van beslissingen te volgen biedt Internationale marketing een compleet overzicht van het vakgebied. Met zowel lokale als internationale voorbeelden, actuele cases, vragen en opdrachten is er bovendien een goede balans tussen theorie en praktijk.

Doelgroep
Internationale marketing is geschikt voor studenten in het hoger economisch onderwijs.

Verkorte inhoudsopgave
DEEL I De beslissing een bedrijf te internationaliseren
1 Internationale marketing in bedrijven
2 De invoering van internationalisering
3 Internationaliseringstheori�n
4 Ontwikkeling van het internationale concurrentievermogen
Casestudy deel I

DEEL II De beslissing tot welke markten toe te treden
5 De politiek en economische omgeving
6 De sociaal-culturele omgeving
7 Internationale marktselectie
Casestudy deel II

DEEL III Entreestrategie�n
8 Het kiezen van een entreestrategie
9 Exportmethoden, tussenvormen en hi�rarchische methoden
Casestudy deel III

DEEL IV Het internationale marketingprogramma ontwerpen
10 Beslissingen over product en prijsstelling
11 Beslissingen over distributie en communicatie
Casestudy deel IV

DEEL V Het mondiale marketingprogramma implementeren en co�rdineren
12 Interculturele verkooponderhandelingen
13 Het organiseren en controleren van het internationale marketingprogramma
Casestudy deel V

Afkortingen
Begrippenlijst
Referentielijst
Index

Supplementen
Op de website pearsoneducation.nl/hollensen zijn per hoofdstuk meerkeuzevragen te vinden waarmee de student zelf zijn kennis kan toetsen. Daarnaast worden er extra Engelstalige cases aangeboden van o.a. IKEA, Sony en Guiness.

Over de auteurs
Svend Hollensen is als docent Internationale Marketing verbonden aan de Universiteit van Zuid-Denemarken. Daarnaast is hij gastdocent aan de London Metropolitan University. De Nederlandstalige bewerking is verzorgd door Hans Engbers en Angelo Mulder. Hans Engbers is al docent Internationale Marketing verbonden aan Saxion Enschede. Angelo Mulder is werkzaam als innovatieadviseur bij Syntens, daarnaast doceert hij aan de Avans Hogeschool te Breda.