Thuis en op het werk
Computerboeken
Management
Algemeen
Voor Dummies
Luisterboeken
Free stuff
Downloads
  Studieboeken
Economie, management en recht
Marketing
Techniek
Informatica
Communicatie en taal
Wiskunde en statistiek
Natuurkunde
Verpleegkunde en gezondheid
Ethiek
Biologie
Sociale vakken, psychologie en sociologie
Studievaardigheden en loopbaanontwikkeling
Consultants
  Pearson Longman
ELT
  Nieuwsbrief
Schrijf u in
  Informatie
Zoektips
Algemene voorwaarden
FAQ's
Geef ons feedback
Home Product informatie




Sportmarketing, 2e editie   


Robert Kok

ISBN-13 9789043018524
verschenen op 15-07-2010
Uitvoering: P01
Aantal pagina's 344
Prijs: € 34.95
 
In de sportwereld worden steeds vaker marketingtechnieken gebruikt om doelstellingen te bereiken en sportorganisaties worden steeds meer marktgericht vormgegeven.
Sportmarketing is geschreven vanuit een strategisch marketingperspectief en bekijkt de sport dan ook vanuit een marktgerichte visie. De auteur laat zien dat sportmarketing meer is dan het toepassen van algemene marketing-principes in een sportomgeving.

In deze tweede editie is een nieuw hoofdstuk over segmentatie, doelgroepanalyse en positionering opgenomen om de noodzaak van dit proces te benadrukken en de overgang tussen strategie en tactiek te verduidelijken.

Doelgroep
Sportmarketing is geschreven voor studenten aan communicatieopleidingen en opleidingen die te maken hebben met sport en actieve vrijetijdsbesteding. Verder is het boek geschikt voor iedereen die werkzaam is in de sport- en communicatiewereld en die zich om professionele redenen wil verdiepen in de sportmarketing.

Verkorte inhoudsopgave
Voorwoord
H1 Inleiding in de sportmarketing
Deel I   De sportmarkt vanuit de aanbod- en de vraagkant
H 2 De sportmarkt
H 3 De sportconsument
Deel II  Strategische analyse
H 4 Externe analyse
H 5 Interne analyse
H 6 Het formuleren van strategische mogelijkheden
H 7 Segmenteren, doelgroepbepaling en positioneren
Deel III Het tactische plan
H 8 Sportproductbeslissingen
H 9 Prijsbeslissingen
H 10 Distributiebeslissingen
H 11 Marketingcommunicatie
H12 Marketingcommunicatie-instrumenten
Deel IV Sponsoring
H 13 Sponsoring

Supplementen
Voor docenten die het boek voorschrijven als verplichte literatuur zijn (vanaf half augustus) powerpointpresentaties en een docentenhandleiding beschikbaar. Deze kunt u aanvragen via .


Over de auteurs

Robert Kok heeft jarenlange ervaring als hogeschooldocent sportmarketing en sportsponsoring. Daarnaast is hij actief als strategisch consultant bij een sportmarketingbureau. Zijn belangrijkste drijfveer is de passie voor sport.