Titelinformatie

Economie van Experiences, 3e editie

 

Albert Boswijk, Ed Peelen en Steven Olthof

 

 

Docentexemplaar aanvragen

Economie van experiences laat het veranderingsproces zien waarin we maatschappelijk gezien verkeren en waar we op zoek zijn naar nieuwe vormen van waarde creatie zoals de ‘experience economy’ daar een eerste symptoom en een uiting van is. De economie van Experiences is meer dan ‘voed mij’, ‘vermaak mij’, ‘geef mijn leven betekenis’.

Bedrijven en organisaties kunnen een rol van betekenis spelen in het ondersteunen van het individu om zijn eigen weg te vinden. Dit boek geeft stap voor stap aan wat de fundamenten van nieuwe vormen van waarde creatie in de vorm van betekenisvolle belevenissen zijn en welke ontwerpprincipes daarop van toepassing zijn.

Zowel de theorie als de praktijk worden behandeld en ieder hoofdstuk wordt afgesloten met een casus. De laatste drie hoofdstukken zijn gewijd toepassingen in de praktijk van de zorg, financiële dienstverlening en de ontwikkeling van de creatieve stad.

Deze derde editie is full colour, een meer praktisch leerboek en bevat nieuwe cases en voorbeelden. De ondersteunende lesmaterialen worden door een aparte website ondersteund.

Doelgroep
Economie van experiences is geschikt voor studenten in het hoger onderwijs.

Verkorte inhoudsopgave
H1 De ontwikkeling van de experience economie
H2 De arena's van waardecreatie
H3 Het proces van ervaren, de logica van ons gevoel
H4 Verschuivingen in de samenleving
H5 Nieuwe vormen van waardecreatieBR>
H6 Innoveren op het niveau van businessmodellen
H7 Ontwerpprincipes van het experience-cocreatieproces
H8 Het experience-cocreatieconcept
H9 Gezondheidszorg en patiëntbeleving
H10 De financiële sector en de experience economy
H11 De toekomst van de stedelijke economie: de creatieve stad

Supplementen
Aanvullend materiaal, zoals videocases en powerpointpresentaties zijn beschikbaar op de website pearsoneducation.nl/boswijk.

Over de auteurs
Albert Boswijk is directeur van het European Centre for the Experience of Transformation Economy. Ed Peelen is directeur Research bij het European Centre for the Experience and Transformation Economy, leidt een eigen marketingadviesbureau en is voormalig hoogleraar marketing aan Nyenrode Business Universiteit. Steven Olthof was partner bij KPMG management consultants en is nu associate partner bij het European Centre for the Experience and Transformation Economy.

Titelgegevens

  • ISBN 9789043019781
  • 336 pagina's
  • Paperback
  • 23-06-2011
  • € 45.5

Downloads

  • Marketing brochure 2012