Titelinformatie

Principes van marketing, 6e editie met MyLab NL

 

Philip Kotler en Gary Armstrong

 

 

Docentexemplaar aanvragen

Het doel van elke marketeer is om zijn klanten meerwaarde te bieden. Met deze zesde editie van Principes van marketing bieden we jou, onze (nieuwe) klant, meerwaarde door je op een innovatieve, brede, maar ook praktische en plezierige manier kennis te laten maken met de fascinerende wereld van moderne marketing.

Principes van marketing is gebaseerd op vijf belangrijke waardethema�s:
1. Het cre�ren van waarde voor klanten om in ruil daarvoor waarde van klanten te ontvangen
2. Het opbouwen en managen van sterke, waardecre�rende merken
3. Het rendement van marketing managen om waarde uit de klant te halen
4. Nieuwe marketingtechnologie�n mobiliseren
5. Maatschappelijk verantwoorde marketing over de hele wereld

Nieuw in deze editie
De zesde editie van Principes van marketing is in zijn geheel verbeterd en geactualiseerd, en gaat dieper in op de recente marketingontwikkelingen op het gebied van onder andere marktonderzoek, productontwikkeling en ge�ntegreerde marketingcommunicatie. Elk hoofdstuk bevat een openingscasus en een marketinghighlight die het onderwerp in de praktijk plaatsen.

Doelgroep
Principes van marketing is bestemd voor studenten in het hoger onderwijs en bruikbaar in elke studie waarin marketing aan de orde komt.

Verkorte inhoudsopgave
DEEL 1: Marketing en het marketingproces
1 Marketing: waarde cre�ren en verkrijgen
2 Strategische marketing
DEEL 2: Markten
3 De marketingomgeving
4 Marktonderzoek
5 Consumentengedrag
6 Business-to-businessmarketing
DEEL 3: Positionering en de marketingmix
7 Marktsegmentatie en positionering
8 Product- en merkstrategie
9 Productontwikkeling en levenscyclusstrategie�n
10 Marketing van diensten
11 Prijsbeleid
12 Distributiebeleid
13 Detailhandel en groothandel
14 Ge�ntegreerde marketingcommunicatiestrategie
15 Reclame en public relations
16 Persoonlijke verkoop en sales promotion
17 Direct en online marketing
DEEL 4: Specifieke aspecten van de marketingomgeving
18 Concurrentievoordeel cre�ren
19 Internationale marketing
20 Duurzame marketing: maatschappelijke verantwoordelijkheid en ethiek

MyLab | Nederlandstalig
Deze editie van Principes van marketing wordt versterkt met MyLab | Nederlandstalig, een digitale leeromgeving waarin studenten en docenten met behulp van diverse interactieve studietools kunnen toewerken naar een succesvolle afronding van de cursus.

Studenten kunnen in het studiepad oefenen met de theorie met behulp van de MyTools. Elke MyTool helpt op een andere manier met studeren en behandelen vragen over het gehele hoofdstuk.

Docenten hebben de mogelijkheid een studiepad voor hun studenten uit te stippelen, vorderingen bij te houden, extra materiaal en opdrachten te verstrekken en aantekeningen te delen.

Over de auteurs en bewerker
Philip Kotler is hoogleraar International Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management te Chicago. Gary Armstrong is emeritus hoogleraar aan de Kenan-Flagler Business School van de University of North Carolina in Chapel Hill. Lloyd C. Harris is directeur van de Marketing Group en hoogleraar marketing aan Warwick Business School, University of Warwick. Nigel Piercy is hoogleraar marketing en strategie aan Warwick Business School, University of Warwick.
Frank Broere was tot zijn pensionering universitair docent Marketing aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Ton Borchert is hogeschooldocent Marketing en co�rdinator van de minor Masterclass Strategische Marketing (Hogeschool Utrecht). Ed Feijen is werkzaam als docent Marketing aan de Hogeschool Leiden. Loes Vink is opleidingsmanager aan de Hogeschool Utrecht, Faculteit Economie en Management.

Titelgegevens

  • ISBN 9789043022484
  • 864 pagina's
  • Integraalb
  • 05-06-2013
  • € 76.95