Titelinformatie

Zakelijke communicatie - Schriftelijk, 3e editie (incl.XTRA)
Zakelijke communicatie, schriftelijk sluit naadloos aan bij het hedendaagse competentiegerichte onderwijs. Per hoofdstuk wordt helder aangegeven welke van de, door de hbo-raad geformuleerde competenties, wordt ontwikkeld.
Het boek behandelt alle onderwerpen die bij het schrijven van een professionele tekst van belang zijn. Het begint bij de basis: teksten structureren, formuleren en foutloos schrijven. Vervolgens komen zowel gangbare zakelijke als beïnvloedende teksten aan bod. Denk hierbij aan tekstvormen zoals e-mail, webteksten, offertes, sollicitatiebrieven en brochures en folders.
Nieuw in deze editie
In deze derde verbeterde editie van Zakelijke communiceren, schriftelijk is het aantal modules teruggebracht van vijf naar drie. Bovendien is het boek handzamer doordat het aantal hoofdstukken is verminderd. Daarnaast is veel informatie over tekstsoorten uit de eerste editie verplaatst naar Pearson XTRA. Ten slotte is aan het eind van ieder hoofdstuk een samenvatting toegevoegd.
Doelgroep
Alle studierichtingen met vakken waarbij schriftelijke communicatie centraal staat.
Verkorte inhoudsopgave
Module 1 Professioneel Schrijven
1 Professioneel schrijven
2 Schrijven in fasen
3 Teksten structureren
4 Professioneel formuleren
5 Foutloos schrijven
Module 2 Zakelijke teksten
6 Dagelijkse communicatie
7 Webteksten
8 Verslaglegging
Module 3 Beïnvloedende teksten
9 Folders en brochures
10 Offertes en direct mail
11 Jezelf verkopen: solliciteren
Pearson XTRA
Bij deze uitgave hoort Pearson XTRA, een studiewebsite met aanvullend studie- en lesmateriaal voor zowel studenten als docenten. Op www.pearsonxtra.nl vindt u algemene informatie.
Bij Zakelijke communicatie, schriftelijk is het volgende materiaal voor studenten toegevoegd: eText, vragen, beeldbank, extra opdrachten, checklists en aanvullende casuïstiek.
Voor docenten zijn de volgende onderdelen beschikbaar: verdiepingsstof en uitgebreide assessmentopdrachten..
Over de auteur
Karen Knispel heeft bijna twintig jaar ervaring als docent, trainer en coach op het gebied van commerciële mondelinge en schriftelijke communicatie. Zij is zelfstandig trainer gevestigd in Amsterdam en heeft inmiddels duizenden studenten, cursisten en trainees effectiever leren communiceren.
Gerelateerd uitgaven
Zakelijke communicatie, mondeling door Karen Knispel, Annita Rogier en Diddo van Zand
Basisprincipes van communicatie door Klaas Wiertzema en Patricia Jansen
Spreken in het openbaar door Klaas Wiertzema en Patrica Jansen
Communicatie in het bedrijfsleven door Rinke van Couwelaar, Tjeerd Schat en Suzanne van Stratum
Titelgegevens
- ISBN 9789043023498
- 208 pagina's
- Paperback
- 20-03-2012
- € 49.95
Downloads
- XTRA First day of class
Communicatie en vaardigheden brochure 2012