Titelinformatie

Consumentengedrag, 4e editie (incl. XTRA)

 

Michael R. Solomon, Gary Bamossy, Soren Askegaard en Margaret K. Hogg

 

 

Docentexemplaar aanvragen

Consumentengedrag bevat een brede, levendige, actuele en praktische introductie tot het vak consumentengedrag. Het boek laat zien hoe onderzoek van consumentengedrag en concepten kunnen worden toegepast bij diverse strategische marketing issues. De structuur van het boek gaat van micro naar macro niveau. Het boek begint met issues die gerelateerd zijn aan de individuele consument en breidt zijn focus uit totdat het uiteindelijk het gedrag van grote groepen mensen in hun sociale setting behandelt. Daarnaast bevat het boek vele didactische kenmerken die de student helpen en de materie concreet en bestudeerbaar maken (cases, voorbeelden, samenvattingen, belangrijke begrippen).

Nieuw in deze editie
Bij de ontwikkeling van deze editie is extra aandacht besteed aan de leesbaarheid, waarbij het taalgebruik vereenvoudigd is. Daarnaast is er meer nadruk gelegd op de toepasbaarheid van de stof, waardoor de student eerder het verband kan leggen tussen de aangeboden theorie en de toepassing in de dagelijkse praktijk. Bovendien sluit de casuistiek nog beter aan bij de Nederlandse en Vlaamse situatie. Ten slotte is er meer aandacht voor de invloed van social media en duurzaam consumentengedrag en kan de student aan de slag met aanvullende ondersteuning via Pearson XTRA

Doelgroep
Dit boek is geschikt voor cursussen binnen het HEO vanaf jaar twee.

Inhoudsopgave
Deel 1 Consumenten in de markt
H1 Inleiding consumentengedrag
H2 Kijken en vergelijken, kopen en evalueren

Deel 2 Consumenten als individuen
H3 Perceptie
H4 Identiteit(en) en zelfbeeld

H5 Motivatie, waarden en betrokkenheid
Deel 3 Consumenten als beslissers
H6 Leren en geheugen

H7 Attitudes
H8 Individuele besluitvorming
Deel 4 Europese consumenten en hun sociale groepen

H9 Groepsinvloed en opinieleiderschap
H10 Europese gezinsstructuren, besluitvorming binnen het huishouden, leeftijd en inkomen

Deel 5 Cultuur en Europese levensstijlen
H11 Cultuur en consumentengedrag
H12 Culturele veranderingen

H13 Levensstijlen: de nieuwe consument

Pearson XTRA
Deze editie van Consumentengedrag wordt versterkt met Pearson XTRA. Deze digitale leeromgeving biedt studie- en lesmateriaal voor zowel studenten als docenten. Algemene informatie vindt u op www.pearsonxtra.nl

Voor docenten zijn de volgende onderdelen beschikbaar: eText (de volledig digitale versie van het tekstboek, waarin u markeringen, notities en links kunt toevoegen en delen) en de uitgebreide uitwerkingen van de cases.

Voor studenten zijn de onderdelen zowel voor zelfstudie als ter voorbereiding van lessen geschikt. Denk aan: eText (met eventuele eigen markeringen, notities en links of die van de docent), meerkeuzevragen, powerpoints en aanvullende cases.

Over de auteurs
Michael Solomon doceert aan de Auburn University als professor in consumentengedrag.
Gary Bamossy is professor in marketing aan de Vrije Universiteit van Amsterdam.
Soren Askegaard doceert aan de University of Southern Denmark als professor in de marketing.
Margaret Hogg is professor in consumentengedrag en marketing aan de Lancaster University Management School.

Gerelateerde uitgaven
Marketing, een inleiding door Solomon
Principes van internetmarketing door Chaffey
Interactieve marketing door Van Reijsen, Zweers en Janssen
Marketing voor retailers door Koornstra

Titelgegevens

  • ISBN 9789043023924
  • 480 pagina's
  • Paperback
  • 27-05-2013
  • € 59.95